دانلود زیرنویس سریال chernobyl

تاریخ اکران : 2019 دسته بندی : سریال ژانر: تاریخی درام
1,930 بازدید
دانلود زیرنویس chernobyl
  • نام فیلم: chernobyl مدت زمان: 43دقیقه
  • زبان: انگلسی کشور سازنده : آمریکا
  • کارگردان : Craig Mazin نویسنده: Ricky Gervais
  • بازیگران: Jessie BuckleyJared HarrisStellan Skarsgård
  • < رده سنی: pg-16 امتیاز IMDB: 9.4
  • فرمت فایل دانلود:srt کیفیت:Blueray
  • مترجمین:

در آوریل 1986 ، انفجار در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اتحادیه جمهوری های سوسیالیستی شوروی به یکی از بدترین فاجعه های دست ساز جهان تبدیل شد.

In April 1986, an explosion at the Chernobyl nuclear power plant in the Union of Soviet Socialist Republics becomes one of the world’s worst man-made catastrophes.

1314

لینک دانلود زیرنویس

نکات و راهنمایی ها

فایل دانلود شده را باید ابتدا از حالت فشرده خارج کنید که برای خارج کردن فایل های زیرنویس از حالت فشرده از برنامه winrar استفاده کنید اگر زیرنویس های دانلود شده به صورت ناخوانا نمایش داده می شود در اینجا کلیک کنید و آموزش را به صورت کامل مشاهده کنید.

دیدگاه

نام شما:
آدرس ایمیل:

توضیحات بیشتر درباره زیرنویس

توضیحات بیشتر درباره زیرنویس فارسی سریال chernobyl:

دانلود زیرنویس سریال chernobyl فاجعه چرنوبیل یک حادثه هسته ای بود که در روز شنبه 26 آوریل 1986 در راکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای چرنوبیل ، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال اتحاد جماهیر شوروی اوکراین در اتحاد جماهیر شوروی رخ داد. این حادثه از نظر هزینه و تلفات بدترین فاجعه هسته ای در تاریخ محسوب می شود و یکی از دو حادثه انرژی هسته ای است که در مقیاس رویدادهای هسته ای بین المللی دارای هفت درجه (حداکثر شدت) است ، و دیگری فاجعه هسته ای فوکوشیما داییچی در سال 2011 است. در ژاپن. واکنش اولیه اضطراری ، همراه با آلود های بعدی محیط زیست ، در نهایت بیش از 500،000 پرسنل را شامل می شود و هزینه آن بالغ بر 18 میلیارد روبل شوروی است – تقریباً 68 میلیارد دلار در سال 2019 ، متناسب با تورم.

این حادثه در حین آزمایش ایمنی روی راکتور هسته ای از نوع RBMK آغاز شد. این آزمایش شبیه سازی یک قطعی برق برای کمک به ایجاد یک روش ایمنی برای حفظ گردش آب خنک کننده راکتور تا زمانی که ژنراتورهای الکتریکی پشتیبان قادر به تأمین برق نیستند ، بود. سه آزمایش از سال 1982 انجام شده بود ، اما آنها نتوانستند راه حلی ارائه دهند. در چهارمین تلاش ، یک تاخیر 10 ساعته غیر منتظره به این معنی بود که یک تغییر عملیاتی آماده نشده بود. در طول کاهش برنامه ریزی شده قدرت راکتور در آماده سازی برای آزمایش الکتریکی ، قدرت به طور غیر منتظره به سطح نزدیک به صفر کاهش یافت. اپراتورها توانسته اند تا حدی توان تست مشخص شده را بازیابی کنند ، که باعث می شود راکتور در وضعیت ناپایداری قرار رد. این خطر در دستورالعمل های عملکرد مشخص نبود ، بنابراین اپراتورها آزمایش الکتریکی را ادامه دادند. پس از اتمام آزمایش ، اپراتورها یک راکتور را خاموش کردند ، اما ترکیبی از شرایط ناپایدار و نقص در طراحی راکتور باعث ایجاد یک واکنش زنجیره ای هسته ای غیرقابل کنترل شد.

مقدار زیادی انرژی ناگهان آزاد شد و دو انفجار باعث شکستن هسته راکتور و تخریب ساختمان راکتور شد. یکی انفجار بخار بسیار مخرب ناشی از تبخیر کننده آب خنک کننده فوق گرم شده بود. انفجار دیگر می تواند یک انفجار بخار دیگر یا یک انفجار هسته ای کوچک باشد ، شبیه به یک خسارت هسته ای. این بلافاصله با آتش سوزی هسته رآکتور در هوای آزاد انجام شد که آلود رادیواکتیو قابل توجهی را در هوا به مدت نه روز آزاد کرد و بر قسمتهایی از اتحاد جماهیر شوروی و اروپای غربی ، به ویژه بلاروس ، 16 کیلومتری ، که در آن 70 درصد فرود آمد ، رسوب کرد و سرانجام مهار شد. در 4 مه 1986. آتش به تدریج تقریباً همان میزان آلود را با انفجار اولیه آزاد کرد. در نتیجه افزایش سطح تشعشعات محیطی خارج از محل ، 36 ساعت پس از حادثه یک منطقه حذف شعاع 10 کیلومتری (6.2 مایل) ایجاد شد. حدود 49000 نفر از این منطقه ، عمدتا از پریپیات ، از منطقه خارج شدند. هنگامی که 68000 نفر دیگر از منطقه وسیع تر تخلیه شدند ، منطقه محرومیت بعداً به 30 کیلومتر (19 مایل) افزایش یافت.

انفجار راکتور باعث کشته شدن دو تن از کارکنان راکتور شد. عملیات عظیم اضطراری برای اطفاء حریق ، تثبیت راکتور و پاکسازی هسته هسته ای پرتاب شده آغاز شد. در فاجعه و واکنش فوری ، 134 کارمند ایستگاه و آتش نشانان به دلیل جذب دوزهای بالای اشعه یونیزان با سندرم تابش حاد در بیمارستان بستری شدند. از این 134 نفر ، 28 نفر در چند روز تا چند ماه پس از آن فوت کردند و تقریباً 14 مرگ مشکوک ناشی از تشعشعات در 10 سال آینده رخ داد. عملیات پاکسازی قابل توجهی در منطقه محرومیت برای مقابله با تبعات محلی انجام شد و منطقه محرومیت دائمی شد.

خلاصه داستان دانلود زیرنویس سریال chernobyl :

چرنوبیل یک سریال تلویزیونی درام تاریخی 2019 است که حول فاجعه چرنوبیل 1986 و تلاش های پاکسازی پس از آن می چرخد. این مجموعه توسط کریگ مازین ساخته و نوشته شده و کارگردان آن یوهان رنک است. این مجموعه شامل گروهی به رهبری جارد هریس ، استلان اسکارسگارد ، امیلی واتسون و پل ریتر است. این مجموعه توسط HBO در ایالات متحده و Sky UK در انگلستان تولید شده است.

این مجموعه پنج قسمتی در ایالات متحده در 6 مه 2019 و همزمان در بریتانیا در 7 مه به نمایش درآمد و با استقبال گسترده منتقدان روبرو شد. در هفتاد و یکمین دوره جوایز امی ، نوزده نامزدی دریافت کرد و برای مجموعه های برجسته محدود ، کارگردانی برجسته و نویسند برجسته برنده شد ، در حالی که هریس ، اسکارسگارد و واتسون نامزدهای بازیگری را دریافت کردند. در هفتاد و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب ، این مجموعه برای بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی و اسکارسگورد برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک سریال ، مینی سریال یا فیلم تلویزیونی برنده شدند.

در حالی که این سریال به طور جامع مورد تحقیق قرار گرفت ، برخی آزادی ها برای اهداف دراماتیک در نظر گرفته شد. انتشار هر قسمت با پادکستی همراه بود که در آن Mazin و مجری NPR ، پیتر ساگال ، درباره این تغییرات و دلایل پشت آنها بحث می کردند. منتقدان ، کارشناسان و شاهدان به برخی اختلافات جزئی تاریخی و واقعی در نمایش اشاره کرده اند ، اگرچه توجه سازندگان به جزئیات بسیار مورد ستایش قرار گرفته است.

معروفترین نقد به زیرنویس chernobyl :

زیرنویس سریال chernobyl چرنوبیل داستان فاجعه نیروگاه هسته ای آوریل 1986 که در جمهوری سوسیالیستی شوروی اوکراین ، اتحاد جماهیر شوروی رخ داد را به نمایش می گذارد و داستان افرادی را که در این فاجعه دخیل بودند و کسانی که به آن واکنش نشان دادند ، بیان می کند. این سریال برخی از داستانهای کمتر شناخته شده این فاجعه را به تصویر می کشد ، از جمله تلاش آتش نشانان که اولین واکنش دهنده در صحنه بودند ، داوط ان و تیم های معدنچی که یک تونل مهم را زیر Reactor 4 حفر کردند.

این مینی سریال تا حد زیادی بر اساس خاطرات مردم محلی پریپیات بنا شده است ، همانطور که سوتلانا آلکسیویچ برنده جایزه نوبل بلاروس در کتابش صداهایی از چرنوبیل گفت.